mandag 2. februar 2009

En oppvask

En oppvask

Kjære "Dewi" (26.01). Så forferdelig du har det. Har du noen gang tenkt over at foreldrene dine også muligens har jobbet en hel dag, og mest sannsynlig med noe litt mer krevende enn skole? Jeg kan ikke tenke meg at skoledagen din er så hard at du ikke klarer å hjelpe til litt hjemme. Synes ikke akkurat arbeidsoppgavene dine var de verste heller. Rydde ut av oppvaskmaskinen? ser du for deg et fattig barn, for eksempel i Afrika klage over noe sånt? ikke at de har en oppvaskmaskin, da, de vasker sikkert opp for hånd..

Mitt svar:

Nei, jeg ser ikke for meg et fattig barn i Afrika klage over slike oppgaver, dette er fordi de er oppdratt på en helt annen måte, og ofte kanskje uten foreldre. Barn i Afrika har ikke noe valg så de må gjøre sine oppgaver rett og slett for å overleve. Så å syte på at en kanskje må rydde ut av oppvaskmaskinen er håpløst, det sier litt om hvor godt vi har det her i Norge, og dessverre er det ikke alle som har det like godt som oss....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar